Колко струва изработката на уебсайт?

Колко струва изработката на сайт през 2025?

Колко струва изработката на сайт?  Прочетете нашето ръководство за да получите отговор на този въпрос!  

Ориентировъчната цена за изработка на сайт през 2025 година може да започне от 500 лв за малки проекти и да достигне 20 000 лв и повече за сложни дизайни с допълнителни функционалности или големи онлайн магазини. 

За да се изготви точна оферта трябва да се знаят нуждите и функциите на уебстраницата, както и желаният срок за изработка. 

Как се формира цената за изработка на сайт?

Цената за изработка на сайт може да се раздели на 3 основни части: първоначална (еднократна) инвестиция за създаването на уебстраницата, хостинг и домейн.

Първоначална цена за изработка

Това е сумата, която се заплаща еднократно, за да се създаде сайтът от нула. Включва целия процес от идеята до момента, в който той е готов да бъде пуснат онлайн. Тази сума представлява около 60-80% от цялата финансова стойност. Какво включва тя?

  • UI/UX дизайн – създаване на цялостната визия и стил на проекта. Избират се цветове, шрифтове и структура, подходящи за бранда/бизнеса. 

UI UX Дизайн

  • Техническо изграждане – този етап протича по различен начин при custom уебсайтовете и при тези на платформа като WordPress. Но в общи линии и при двата случая се минава през следните стадии: създаване на страници, менюта, контактни форми и всички желани от вас функции.

Хостинг и домейн

Какво е хостинг?

Хостингът е “къщата”, “домът” на вашия уебсайт. Това е мястото, на което той “живее” и благодарение на което се вижда в дигиталното пространство. Той обикновено се плаща на месец или на година, в зависимост от вашите предпочитания. Хостинг компании предлагат различни планове според нуждите на клиентите, а цените варират от 10 до 50 лв за по-малки и леки проекти, и от 100 лв и повече за големи онлайн магазини. 

Какво е домейн?

Домейнът е адресът, името на вашия дигитален проект. Той трябва да е свързан с вашия бранд/ бизнес и неговата дейност. Например, ако е фирмен сайт, може да използвате името на фирмата. Ако е новинарски може да включите в името думи като media, news или други подобни.

Цените за регистрация на домейн за една година варират от 10 лв за .eu, 30 лв за .com, 60 лв за .bg и така нататък. Най-популярните домейни в България са .bg и .com. 

От какво зависи цената за изработка на един сайт? (Фактори)

Един от най-важните фактори при определянето на цена за изработка е каква ще е функцията на уебстраницата, каква е нейната цел. Освен това, значение имат и обемът на съдържанието, броят страници, дизайнът (шаблонен или изцяло персонализиран), както и допълнителни услуги, като SEO оптимизация, адаптивност за различни екрани, поддръжка и други. Всеки от тези компоненти влияе пряко върху цялостната стойност на проекта. 

Колко струва изработката на сайт | Планиране
Колко струва изработката на сайт | Планиране

Тип уебсайт

  • Блог  – най-често се използва за публикуване на съдържание под формата на статии или публикации от един или повече автори. Блоговете имат сравнително опростен дизайн и малко функционалности, затова цената им обикновено не е висока. Могат да бъдат лични, нишови или корпоративни. Съответно те са насочени към специфична аудитория, като главната им цел е да дават информация по определена тема.
  • Портфолио – на този уебсайт специалист в определена сфера може да покаже постиженията и експертизата си. Портфолио може да има фотограф за да покаже снимките си, художник, за да покаже картините си или писател, за да представи книгите си. 
  • Корпоративен сайт – това са професионални уеб платформи с комплексна структура, които обикновено се изработват за големи компании. Целта им е както да дават информация за компанията (мисия, партньори, контакти), така и за продуктите или услугите, които предлага. Затова е от съществена важност корпоративният уебсайт да е лесен за навигиране и да има атрактивен дизайн. Тези фактори влияят директно върху конверсиите и имиджа на бизнеса. 
  • Онлайн магазин – главната цел на онлайн магазините е да продадат продукт или услуга. Тук цената зависи от големината на онлайн магазина и неговите функционалности. Накратко казано тя се влияе от броя на продуктите, механизмите за тяхното управление, методите за плащане, интеграциите със складови или куриерски системи, потребителските акаунти и други функции, свързани с нуждите на вашия бизнес.  
  • Новинарски сайт – целта на тази уеб платформа е да предоставя информация за актуални събития и теми като политика, икономика, култура, спорт, технологии и други. Трябва да има ясни категории, търсачка, възможност за споделяне в социалните мрежи и други желани от клиента интеграции.  
  • Персонализиран проект – изработва се изцяло по изискванията и нуждите ви. Често такива проекти са свързани с по-специални и нестандартни функционалности, което увеличава значително цената за разработка. Пример за такъв проект са платформи за обучения и онлайн резервации.  

 

Вид уебсайт

Приблизителна цена

Блог

500 лв -1000 лв 

Визитка/Портфолио

800 лв – 1500 лв
Бизнес/Корпоративен сайт

1500 лв – 3000 лв

Новинарски сайт 

1000 лв – 3000 лв 

Онлайн магазин

2000 лв – 6000 лв

Индивидуален проект

5000 лв – 20 000 лв

Дизайн

Уеб дизайнът играе ключова роля в ценообразуващия процес. Визията, цветовете и подредбата на различните елементи формират първото впечатление на онлайн потребителя. Дизайнът е един от факторите, които изграждат доверие във вашата фирма или бранд. Ето и две от най-предлаганите на клиенти възможности:

Дизайн по шаблон – това значи, че вашият уебсайт може да бъде изготвен по вече съществуващ модел или тема. Правят се някои промени, така че да може готовият вид на страницата да се персонализира според вашите нужди. 

Този вариант е доста икономичен, защото не се изискват толкова много ресурси при разработката. Използва се готова визия, а промени се правят по цветовете, логото, текстовете и снимките. Основният вид и структура на страницата си остават същите.

Шаблоните са подходящи за малки фирми, които тепърва започват работа и проекти с кратък срок на изработка.  

 

Предимства

Недостатъци

По-ниска цена

Дизайнът не е напълно уникален
По-бърза изработка

По-малко гъвкавост

 

Персонализиран дизайн – при този вариант всичко (цветове, шрифтове, структура) ще се изработи специално за конкретния проект, без да се използват теми и шаблони. С вашия проект ще се ангажира дизайнер, който ще изработи уникален облик, съобразен с вашия бранд. 

Такъв вид персонализация може да бъде постигната както при изработка на WordPress сайт, така и при и такъв, програмиран по поръчка (custom). 

 

Предимства 

Недостатъци

Уникална визия

По-дълъг срок за изработка
Съобразен на 100% с мисията, визията и ценностите на бранда

Изисква по-активна комуникация – клиентът трябва да участва с обратна връзка, одобрения и други.

По-добра основа за SEO и оптимизация на скоростта на зареждане.

По-скъп вариант, заради ангажирането на програмист.

Колко струва изработката на сайт с функционалности?

Функционалностите, които ще притежава един сайт, зависят главно от неговата цел. Например – ако се използва от хотел или заведение, трябва да се обмисли възможността клиентите да резервират маси или стаи директно онлайн. Дали ще искате потребителите да си правят регистрация и да имат акаунт, за да извършат определено действие. Друг пример е персонализираната контактна форма, която се изготвя според нуждите и целите ви. Може да служи за кандидатстване за работа по ваша обява или за заявка за ваша услуга. 

При онлайн магазините някои функции също се заплащат допълнително и така оскъпяват цялостната стойност на проекта. Такива могат да бъдат различните методи за плащане (по банков път, с карта, чрез PayPal, с наложен платеж), въвеждане на няколко валути (лв, евро, долари и др.), модули за бърза поръчка и така нататък.  

За уеб платформи, които провеждат често събития и онлайн семинари, може да има интеграция на календар със събития, за които хората да се записват. 

Съществуват още много интеграции и функционалности, които позволяват на клиентите ви да извършват различни действия на вашата уебстраница. Те обаче се определят индивидуално според нуждите и спецификата на вашия бизнес. 

WordPress или Custom

WordPress или custom уебсайт да избера?” Това е един от най-често задаваните въпроси в сферата на дигиталния маркетинг. Преди да отговорим на този въпрос, ще разгледаме накратко и двата варианта.  

WordPress e една от най-популярните системи за управление на съдържание (CMS) в света. Тя предлага гъвкавост и може да се употребява лесно от всеки, без да има нужда да сте специалист. Затова е толкова предпочитан избор. Платформата е безплатна и чрез нея може да управлявате съдържанието си безпроблемно. 

Много положително качество на WordPress е, че разполага с огромна библиотека от плъгини, от които може да избирате. По този начин може лесно да добавяте различни функционалности към уебсайта си.  

Custom подхода на разработка предлага напълно персонализирано решение, създадено изцяло за конкретен клиент. Съответно тук се вземат предвид всички изисквания за вид, стил, дизайн, интеграции и др., спрямо специфичните нужди на вашия бизнес.

За да се създаде един custom проект е необходим екип от дизайнери и разработчици, което оскъпява значително изработката. Този процес изисква повече време и ресурси, поради индивидуалния подход, който предлага. 

Изборът между WordPress или custom изработка зависи напълно от нуждите и целите на вашия бизнес, от неговата специфика. 

 

Готови ли сте да направите следващата крачка към успешно онлайн присъствие?
Свържете с нас още днес! 

Срок за изработка

Краткият срок може да повиши цената за изработка на сайт от 20% до 50%, защото:

  • е необходимо да се пренаредят приоритетите и ангажиментите на екипа;
  • се работи извънредно, в зависимост от това колко е спешна поръчката;
  • цялостно отнема допълнителен ресурс. 

 

В тази таблица може да се запознаете със стандартните срокове за работа по един уеб проект: 

 

Тип

Приблизителен срок

Блог/ Визитка

5 – 10 работни дни
Бизнес/ Корпоративен

2 – 4 седмици

Онлайн магазин

3 – 6 седмици

Новинарски сайт

4 – 8 седмици

Персонализиран уеб проект (custom)

6 – 12+ седмици

 

Допълнителни разходи

Към основната цена за уеб разработка често се добавят дейности, които обаче са не по-малко важни за вашия онлайн успех. Такива могат да бъдат: създаването на съдържание (текст и изображения), оптимизация за търсачки (SEO), превод на различни езици и добавяне на допълнителни функционалности. Всеки един от тези компоненти изисква допълнително време и ресурс и се планира според нуждите и целите на конкретния проект. 

Разходи за изработка на сайт

 

Съдържание 

Съдържанието влиза в графата на допълнителните разходи в случаите, когато клиентът няма готов текст, който да се публикува, и това налага намесата на професионалист. Най-често писането на оригинален, авторски текст се извършва от копирайтър. Той се занимава със създаване на текстове с определена насоченост като продуктови описания, рекламни текстове, статии и други. Целта на тези текстове е да информират, да убедят или да вдъхновят читателя – в зависимост от ситуацията.  Думите на копирайтъра карат потребителя да купи, да попълни контактната форма или да направи желаното от вас действие. Затова текстовото съдържание на сайта е не по-малко важно от дизайна и техническото изпълнение.

Качественото съдържание ще ви помогне да се класирате на първа страница в търсачките. Освен това, то:

  • изгражда доверие в потребителите
  • задържа им вниманието за по-дълго  
  • дава възможност вашия бранд да се отличи от другите, да изпъкне 

Ако целите по-добро позициониране в Google и по-висока онлайн ефективност – инвестицията в копирайтинг си заслужава напълно.

SEO оптимизация

Още един допълнителен разход към цената за изработка на сайт е SEO оптимизацията. Най-общо тя представлява съвкупност от дейности, които повишават видимостта на уебстраницата ви в Google. 

Услугата се таксува допълнително, защото изисква планиране, анализ и правилна стратегия. Какво включва този процес?

  • Анализ на ключовите думи, които са важни за вашия бизнес. Тоест, това са думи, които вашите потенциални клиенти търсят в Google, за да достигнат до вас.
  • Оптимизация на заглавията, описанията, структурата на съдържанието и линковете (външни и вътрешни). 
  • SEO Съдържание – създаване или оптимизиране на вече съществуващи текстове така, че да включват ключовите думи. 
  • Добавяне на SEO функционалности (плъгини) като Rank Math, Yoast и други, ако уебсайтът е на WordPress.
  • Индексиране от Google – търсачката използва специални роботи, които обхождат уебстарницата, индексират я и след това я оценяват. След това когато потребител потърси определена ключова дума в Google, той показва резултати на база тези обхождания. 

За да може сайтът ви да се индексира и показва правилно, той трябва да отговаря на основните изисквания за видимост на Google.

  • Месечна SEO поддръжка (по избор) – мониторинг на позиции, предлагане на ново съдържание и подобрения. Информацията за класирането се извлича от инструментите Google Search Console и Google Analytics.

Поддръжка

Към цената за изработка на сайт може да се добави и неговата поддръжка. За да остане той ефективен и да работи правилно, трябва редовно да се поддържа. В това число влизат следните дейности:   

    • Софтуерни ъпдейти (ако сте на WordPress). Включва актуализация на плъгини и теми).
    • Техническа поддръжка (при възникнали грешки, проблеми).
    • Добавяне на нови функционалности (при заявка от клиента).
  • SEO промени, скорост и оптимизиране на UX дизайна.

Различни езикови версии

Наличието на няколко езикови версии на вашия уебсайт би ви било полезно ако той ще се ползва от хора, говорещи на различни езици или ако искате да се развивате на международни пазари. Ако сте на WordPress, този процес може да се улесни от платени интеграции (плъгини за многоезичност акто WPML, TranslatePress и други). 

Да имате няколко езикови версии включва не само самия превод на страниците, но и техническото изграждане на структурата, така че всяка езикова версия да бъде ясно разграничена, с отделни менюта, бутони и URL адреси. Освен това, за всяка езикова версия често се изисква отделна SEO оптимизация. Цената за тази услуга варира според броя на езиците и обема на съдържанието, което трябва да се преведе.

Дигитална агенция или Freelancer? 

Изборът между фрийлансър или дигитална агенция е много важен, когато търсим отговор на въпроса „колко струва изработката на уебсайт“.

Фрийлансърът (специалист на свободна практика) обикновено е фокусиран върху една област – писане на съдържание, уеб или графичен дизайн или друго. Докато работата с фрийлансър със сигурност е по-бюджетен вариант, тя може да изисква повече ангажираност от ваша страна. Трябва да обясните какво точно искате, да уточните методите на плащане – дали ще е на час или на извършена услуга. В процеса на работа ще трябва да давате обратна връзка, Всъщност това може да се счита и за предимство ако искате да получавате много често информация за това как върви работата.

Наемането на опитна дигитална агенция за маркетинг услуги ви дава възможност да работите едновременно с експерти в различни специалности. Това означава, че ще разполагате с цял екип от професионалисти – дизайнери, копирайтъри, програмисти и SEO специалисти,  които работят заедно по една обща цел. Така получавате цялостна и последователна стратегия, спестявате време от координация между отделни изпълнители и можете да разчитате на по-високо качество заради годините натрупан опит.

Изградете успешно онлайн присъствие с нов уебсайт! 

Ако се замислим какво е важно за един успешен бизнес или специалист, то по всяка вероятност ще заложим на следните качества: да бъде видим, разпознаваем и достъпен. Качественият продукт или услуга, които предлагате, са само първата стъпка по пътя към желаните резултати.

Успешният бизнес или специалист днес трябва да:  

  • вдъхва сигурност и доверие още от първия контакт
  • бъде лесен за откриване онлайн
  • бъде достъпен за клиентите си по всяко време 
  • да се откроява със собствен стил и професионално присъствие

Всичко това е възможно с изграждането на атрактивен, добре структуриран и  функционален уебсайт. Дали ще е корпоративен, за start-up компания, личен или творчески, той е вашата дигитална визитка. Той е основата, върху която се изгражда доверието във вас и от която зависи вашето развитие. 

Изградете своя нов уебсайт

Често задавани въпроси

Цената за изработка на уебсайт се определя специфично от агенцията или специалиста, който ще изберете. Съответно услугите, които ще се включват в тази цена се определят според вашите нужди. Всеки случай е индивидуален. Ако вече сте заплатили хостинг и домейн, те няма да бъдат включени във вашата оферта. 

В повечето случаи цената включва дизайна и самото създаване на сайта.

Първо трябва да изясните какво ще включва процеса по поддръжката с вашия разработчик и тогава ще може да се определя точна цена. 

Когато проектът е на wordpress, поддръжката включва актуализиране на неговата версия, както и на избраната тема и плъгини. 

Друг много важен аспект, който трябва да се следи редовно, е сигурността на уебстраницата. При разработването трябва да се приложат утвърдени техники за защита от хакерски атаки (при WordPress се използват плъгини като Wordfence и Solid Security).

Класирането в търсачките също е нещо което трябва да се наблюдава. Тук но помощ идват инструментите Google Analytics и Google Search Console. Анализите, които можем да намерим в тях, предоставят изключително важна информация за позициите на сайта. 

UX (User Experience) и UI (User Interface) са термини, които се използват в сферата на дизайна. UX в превод значи потребителско изживяване, а UX се превежда като потребителски интерфейс. 

UX дизайнът е процесът на планиране и структуриране на различните елементи на уебсайта. Този процес е концентриран върху това как потребителят взаимодейства с вашето съдържание. Той мисли за функционалностите, за потребителската пътека и мисли логически какво ще се случи при определено действие (например каква е поредицата от действия, която потребителят извършва, за да достигне до желаното действие - покупка, запитване или друго). 

UI дизайнът е по концентриран върху визуалната част на дигиталния продукт - било то приложение или уеб платформа или друго. Засяга как ще изглеждат бутоните, цветовете, иконите, типография и структурата на страницата.

SEO (Search Engine Optimization) е процеса на оптимизиране на един уебсайт, така че той да се вижда на първите позиции в Google, когато някой потърси нещо, свързано с вашия бизнес. Например, ако имате счетоводна кантора в София и някой потърси "счетоводни услуги София", добре направеното SEO ще помогне вашата страница да излезе сред първите резултати. 

Това става чрез подбор и анализ на ключови думи – т.е. думите и фразите, които вашите потенциални клиенти най-често търсят. След това се работи по това сайтът да бъде лесен за четене както от хора, така и от Google – това включва структуриран текст, заглавия, линкове, бързо зареждане и мобилна адаптивност.

Адаптивният дизайн на една уеб платформа позволява тя да се визуализира добре на всички видове устройства с всякакви размери на екрана. Мобилната съвместимост гарантира, че вашият сайт ще работи както трябва на телефон, без да има изрязани изображения, неработещи елементи или недостъпен текст. Същото важи и за потребителите, които достъпват вашето съдържание от таблет.

Уеб дезайн